Brouzdám
tak po internetu a narazila jsem na velice zajímavý článek, který vysvětluje
neefektivní většiny našich příznivců. Nebo ne :) ?
Kdopak
si po přečtení uklidí na stole?
Máte bordel
na stole? Tak preto nestíhate!
Tiež patríte k ľuďom, ktorí občas s neskrývanou pýchou
hovoria: “poriadok je pre blbcov, inteligent (ja) zvládnem aj bordel”? Pamätám
sa, že niektorí moji kolegovia tento argument skôr používali ako logickú
výhovorku, ktorou ospravedlňovali kopy dokumentov, ktoré sa im hromadili na
stole, prípadne v mailovej schránke. Okrem iného to bola dosť chabá
racionalizácia neschopnosti konečne si na svojom stole a blízkom okolí urobiť
poriadok.
Možno vám spojenie time managemtnu a poriadku na stole
príde ako zvláštne, ale zdanie klame. Dokonca by som si dovolil tvrdiť, že tu
panuje priama úmernosť. Čím väčší neporiadok, tým ťažšie sa dokončujú úlohy,tým
viac chýb sa robí, tým viac času sa stráca hľadaním potrebných dokumentov. Ide
o to, že k dobrému time managementu potrebujete sústredenú myseľ. Myseľ, ktorá
dokáže po určitú dobu zotrvať na jednom miesto. Na jednom zadaní. Avšak toto
samo sebe je nesmierne ťažké. Veľa by vedeli rozprávať ľudia, ktorí majú nejakú
skúsenosť s meditačnými technikami. Je veľmi jednoduché povedať si: “teraz sa
budem 20 minút sústrediť na písanie tohoto článku. Ale myseľ nepočúva. Bude si
robiť čo bude chcieť. Bude sa túlať v predstavách, bude sa ponárať do fantázií,
skrátka bude neustále niekam odbiehať. Pri takomto odbiehaní sa toho
naozaj veľa urobiť nedá. Predstavte si myseľ,ktorá sa sústredí na nejaké
zadania ako pílu drevorubača. Pokiaľ je píla v záreze a pohybuje sa, tak sa
práca posúva dopredu. Pokiaľ by sa však drevorubač po každom záreze obzrel, či
ho niekto nevolá, alebo si spomenul, že doma zabudol vypnúť rýchlovarnú
kanvicu, prípadne by musel odpovedať na telefonáty, jeho práca by mu
trvala nesmierne dlho. A čím viac takýchto vyrušení by sa v jeho práci objavilo,tým
dlhšie by mu trvalo, než by svoje pílenie dokončil.
Neporiadok na stole je obrovským zdrojom vyrušení. Čím viac
predmetov na stole máte, tým je pravdepodobnejšie, že sa vaša myseľ na niečom
zastaví a bude sa tomu venovať. Môže to byť skutočne len okamih. Ale v tomto
okamihu sa vaša myseľ nevenuje práci.
Predstavte si že píšete nejaký článok alebo report.
Celkom vám to ide od ruky, keď v jednom okamžiku odhliadnete od počítača,
možno len preto aby ste si upratali myšlienky. A v tom narazí váš zrak, na šek,
ktorý sa vám na stole váľa už niekoľko dní. V okamihu ako vaše oči na ňom
spočinú, rozbehne sa proces myslenia: “Ó nie, ešte toto som zabudol vybaviť. To
budem musieť zájsť na poštu. Ja to tam tak nemám rád, vždy je tam kopec ľudí,
hrozná otrava…hmm, keby to tak mohol niekto vybaviť za mňa…to je o ničom, táto
pošta, prečo nemajú nejaký iný systém…a vôbec, nechce sa mi nikam posialať
peniaze….ale musím…žeby som si našiel ešte nejakú inú robotu aby som mal viac
peňazí? A čo by som mohol asi tak robiť?”
Vidíte čo sa deje? Jeden jediný podnet spôsobil, že sa
vaša myseľ zatúlala niekam celkom inam. A nielenže vás to vytrhlo z uvažovania,
navyše vám to naindukovalo celkom iné pocitové naladanie než ste mali pred tým.
Ono odbiehanie sa deje nielen do myšlienok ale aj do emócií. Ak sa chcete teda
vo svojej práci posunúť noazaj o malý krôčik a neurobiť veľa (malý krok pre
vašu myseľ, veľký krok pre vašu prácu a váš time management), stačí keď
si urobíte poriadok na stole.
Už sa vám niečo podobné stalo? Ubieha vám myseľ, ked máte na
stole veľa vecí? Ako ste si s tým poradili? Podeľťe sa o svoje skúsenosti.
Žádné komentáře:
Okomentovat